برگ و بار | مصرف انواع میوه خشک برای افزایش وزن

هادی همایی  1398/08/22 

  زمان مطالعه : 6 دقیقه

آیا میوه خشک چاق می کند ؟

در مقالات دیگر به ارتباط کاهش وزن با مصرف انواع میوه خشک پرداختیم. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا میوه خشک چاق می کند ؟

در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و راهکارهایی برای افزایش وزن سالم با مصرف انواع میوه خشک ارایه خواهیم کرد.

بسیاری از از توصیه های تغذیه ای و رژیمی در ارتباط با کاهش وزن هستند. اما اگر شما تا حدی لاغر هستید، ممکن است در ارتباط با چگونگی افزایش وزن سوالاتی داشته باشید. به جای اینکه برای افزایش وزن ،پرخوری غذاهای شیرین و چرب را انتخاب کنید، بهتر است با انتخاب غذاهای سالم پرکالری که انرژی و ماهیچه شما را تقویت می کند به این هدف برسید. این را بدانید که غذاهای چرب ناسالم می تواند به شما آسیب بزند.

چگونه برای افزایش وزن از انواع میوه خشک استفاده کنیم؟

معادله برای افزایش وزن بسیار آسان است: بیش از آنکه کالری بسوزانید، کالری جذب بدن کنید. اگر شما متابولیسم بالا یا فعالیت ورزشی زیادی دارید ممکن است خود را در معرض کمبود کالری قرار دهید. پس به اندازه کافی کالری جذب بدن کنید.

اگر نمی دانید که روزانه چه میزان کالری باید بسوزانید، می توانید از سایت ها و اپ های کالری شمار استفاده کنید. در مرحله بعد یک رژیم غذایی تهیه کنید که میزان کالری آن از نیاز شما بیشتر باشد. برای این هدف روزانه ۵۰۰ کالری بیشتر از نیاز خود مصرف کنید. این برنامه اگر همراه با مصرف میان وعده های سالم و پر کالری باشد ایده آل خواهد بود.

در ادامه انواع میوه خشک سالم و پرکالری را که به عنوان میان وعده می تواند برای افزایش وزن به شما کمک کند را معرفی می کنیم.

انواع میوه خشک سالم و پرکالری که برای افزایش وزن مفید است

برخی افراد برای افزایش وزن و ساختن ماهیچه ها با یک چالش بزرگ روبرو هستند. اگرچه انواع میوه خشک اولین گزینه ای نیستند که برای افزایش وزن به ذهن می رسند اما چندین نوع از آنها می توانند کالری های زیادی را برای افزایش وزن تامین کنند. علاوه بر این انواع میوه خشک درون خود ویتامین های مهم و مواد معدنی دارند که برای سلامتی شما مفید است.

میوه خشک چیست ؟

میوه خشک از طریق تبخیر آب از میوه تازه به روش های مختلف خشک کردن به دست می آید. آنچه که باقی می ماند یک ماده غذایی پر کالری است. انواع میوه خشک برخلاف اندازه کوچکی که دارد بسیار مغذی است. در حقیقت مطالعات تخمین می زنند که میوه خشک ٣ الی ۵ برابر بیش از میوه تازه شامل ریز مغذی ها می شود. از آنجایی که میوه های خشک انرژی متراکمی را در خود دارند برای افرادی که برای افزایش وزن به دنبال راهکار هستند بسیار مناسب می باشند.

در هر حال انواع میوه خشک سرشار از قند طبیعی هستند. بنابراین مواد بسیار عالی برای ترکیب کردن با مواد غذایی که دارای چربی طبیعی و پروتئین هستند، می باشند. این موضوع برای اینکه اثرات منفی بر قند خون را کاهش دهد فوق العاده است.

در اینجا انواع میوه خشک که کالری زیادی دارند و می توانند برای افزایش وزن کمک کنند، آورده شده است.

خرما

خرما میوه ای است که در مناطق گرم و استوایی رشد می کندخرما اغلب به صورت خشک که مواد مغذی زیادی دارد یافت می شود.

یک عدد خرما که حدود ٢۴ گرم است شامل مواد مغذی زیر است :

انرژی = 66.5 کیلوکالری

پروتئین = 0.4 گرم

چربی 0.1 گرم

کربوهیدرات = ١٨ گرم

فیبر = 1.6 گرم

پتاسیم 4% از نیاز روزانه (DV = (Daily Value

منیزیم 3% = از نیاز روزانه (DV)

خرما همچنین منبع خوبی از مس، منگنز، آهن و ویتامین ب6 می باشد.

با توجه به اینکه خرما غالباً به صورت خشک فروخته می شود برای مدت زمان زیادی قابل نگهداری است. به همین دلیل آن را به عنوان یک راه عالی برای افزایش مصرف کالری قرار می دهد. شما می توانید خرما را با مواد غذایی دیگر ترکیب یا به صورت مجزا مصرف کنید.

برای تهیه یک میان وعده پرکالری و سالم می توانید خرما را با ترکیبی از کره بادام و تکه های نارگیل ترکیب کنید.

برای دریافت تخفیف اولین خرید ، شماره تماس و نام خود را به شماره  09387554691 پیامک کنید.

 

آلو خشک

آلو خشک از انواع آلوی تازه مانند آلو شابلون و آلو بخارا و غیره به دست می آید.

٢٨ گرم از آلو خشک شامل مواد مغذی زیر می باشد:

انرژی = ۶٧ کیلوکالری

پروتئین 0.6 گرم

چربی = 0.١ گرم

کربوهیدرات = ١٨ گرم

فیبر = ٢ گرم

ویتامین 14% =K از نیاز روزانه

پتاسیم  4.4% = از نیاز روزانه

آلو خشک اغلب به عنوان خوراکی برای کاهش یبوست شناخته می شود. فیبر موجود در آن می تواند به حرکت بهتر مدفوع در روده کمک کند.

آلو خشک قابل نگه داری برای مدت زمان زیادی است و به راحتی می توان آن را به رژیم غذایی اضافه کرد. علاوه بر این به عنوان یک راه ساده برای افزایش وزن سالم و کمک به افزایش جذب کالری می توان از آلو خشک استفاده کرد.طعم انواع آلو خشک به خودی خود فوق العاده است اما شما می توانید از آن در انواع سالاد های مورد علاقه تان ،اسموتی ها و انواع کیک و شیرینی استفاده کنید.

برای خرید انواع آلو خشک درجه یک اینجا کلیک کنید.

 

زردآلو خشک

زردآلو از میوه های پرطرفدار ای است که هم تازه و هم خشک آن طعم دلپذیری دارد.

٢٨ گرم زردآلوی خشک شامل مواد مغذی زیر می باشد:

انرژی = 67 کیلوکالری

پروتئین = 0.8 گرم

چربی = 0.1 گرم

کربوهیدرات = ١٨ گرم

فیبر =  ٢ گرم

ویتامین A = 6% از نیاز روزانه

ویتامین 8% = E از نیاز روزانه

علاوه بر اینکه زردآلو خشک منبع عالی انرژی است، به دلیل داشتن سه رنگدانه گیاهی مانند بتاکاروتن برای سلامت چشم ها نیز بسیار مفید است.

زردآلوی خشک میان وعده خوبی برای بعد از ظهر است و به خوبی با آجیل و پنیر ترکیب می شود و ترکیبی می سازد که برای افزایش وزن فوق العاده است. زیرا هر سه این مواد غذایی منابع خوبی از کالری و چربی هستند.

برای خرید زردآلو خشک درجه یک اینجا کلیک کنید.

 

انجیر خشک

انجیر تازه و خشک میوه ای دوست داشتنی است که طمع شیرین ملایمی دارد٢٨ گرم از انجیر خشک شامل مواد مغذی زیر است:

انرژی = ٧٠ کیلوکالری

پروتئین = یک گرم

چربی = 0.3 گرم

کربوهیدرات  = ١٨ گرم

فیبر = ٣ گرم

پتاسیم = 4% از نیاز روزانه

کلسیم = 3.5% از نیاز روزانه

انجیر خشک به تنهایی بسیار خوش طعم است و می توان آن را خرد کرده و با جو دوسر، ماست یا سالاد ترکیب کرد. همچنین انجیر خشک با پنیر و کراکر یا بیسکویت بسیار ترکیب خوبی می شود. برخی از افراد ترجیح می دهند که انجیر خشک را در آب به مدت ١٠ دقیقه بجوشانند تا انجیر نرم تر شود.

برای خرید انجیر خشک درجه یک اینجا کلیک کنید.

 

کشمش

کشمش ها از انواع انگور سبز و قرمز تهیه می شوند. در اینجا ما راجع به کشمش قرمز اطلاعات ای اورده ایم. کشمش ها منبع خوبی از مس، منگنز، منیزیم و ویتامین هستند.

کشمش سبز و مویز نیز به همین ترتیب مغذی هستند.

٢٨ گرم کشمش شامل مواد مغذی زیر است:

انرژی = ٨۵ کیلو کالری

پروتئین = یک گرم

چربی = 0.1 گرم

کربوهیدرات = ٢٢ گرم

فیبر = ١ گرم

پتاسیم = 4.5% از نیاز روزانه

آهن = 3%  از نیاز روزانه

اضافه کردن انواع کشمش به رژیم غذایی، یک راه آسان برای افزایش مصرف کالری استکشمش ها به تنهایی طعم خوبی دارند و می توان آنها را با آجیل، ماست، پنیر، سالاد و جوی دوسر ترکیب کرد.

لذت داشتن اندام متناسب با برگ و بار، ورود به فروشگاه اینترنتی برگ و بار

 

خلاصه

میوه های خشک از قبیل خرما، آلو خشک، زردآلو خشک ،انجیر خشک و کشمش شامل کالری زیادی نسبت به میوه تازه آن ها می باشد. به همین علت باعث شده که گزینه های مناسب و سالمی برای افزایش وزن باشندعلاوه بر این آنها ٣ الی ۵ برابر ریز مغذی های بیشتری نسبت به حالت تازه شان دارند.

ترکیب  انواع میوه خشک که در بالا نام برده شد با میان وعده یا غذای شما می تواند به افزایش مصرف کالری روزانه شما کمک کند و منجر به افزایش وزن از روش های سالم شودعلاوه بر این ترکیب این میوه ها با یک منبع خوب از پروتئین یا چربی می تواند کالری فوق العاده ای را به بدن شما اضافه کند در حالی که شما مطمئن هستید که قند خونتان ثابت باقی می ماند.

 

به صفحه اینستاگرام برگ و بار بپیوندید:@bargobaar 

 

مقالات مرتبط :

            پوکی استخوان و مصرف انواع میوه خشک

         نکات مهم برای خرید میوه خشک باکیفیت

         خواص آلو خشک و اثرات آن بر سلامت استخوان ها


ورود با حساب گوگل
نظرات کاربران
ارسال نظر
امتیاز بدهید
به اين مقاله امتیاز بدهید
7 روز هفته پاسخگوی شما هستیم.